• MIRALL ENTELAT, EL. BARCELONA, IDENTITAT I PROJECTE NACIONAL

    BARCELONA, IDENTITAT I PROJECTE NACIONAL

    GABANCHO, PATRICIA ANGLE EDITORIAL Ref. 9788415002666 Altres productes de la mateixa col·lecció Altres productes del mateix autor
    Per què Barcelona no ha assumit el seu rol en la identitat catalana?Per què en les darreres dècades Barcelona no s'ha alineat al costat de Catalunya en la recuperació d'una identitat nacional sòlida? Des de la Generalitat, Jordi Pujol va apostar per dotar el país d'infraestructures i equipaments, al...
    Ample: 145 cm Llarg: 230 cm Peso: 250 gr
    Sense estoc. Consultar termini d'entrega
    16,00 €
  • Descripció

    • Nº de col·lecció : 47
    • Col·lecció : EL FIL D'ARIADNA
    • Nº de pàgines : 128
    • Autors : GABANCHO, PATRICIA
    • Idioma : Catalán
    • Any d'edició : 2011
    • Data d'edició : 01/04/2011
    • ISBN : 978-84-15002-66-6
    Per què Barcelona no ha assumit el seu rol en la identitat catalana?

    Per què en les darreres dècades Barcelona no s'ha alineat al costat de Catalunya en la recuperació d'una identitat nacional sòlida? Des de la Generalitat, Jordi Pujol va apostar per dotar el país d'infraestructures i equipaments, allò que en cultura es resumeix en museus, acadèmies i biblioteques. Des de l'Ajuntament, Pasqual Maragall va abraçar la modernitat, impulsant el disseny, l'impacte internacional, un cert glamur. La cultura catalana va sortir especialment malparada d'aquesta fractura, en perdre la batalla del prestigi i del mercat. I la fractura no s'ha tancat encara.

    En el moment actual, en què Catalunya sembla avançar cap a la independència, Barcelona ha d'assumir la seva responsabilitat amb el país i ha de jugar un paper crucial, ja que capitalitza la presència catalana al món. I això només serà possible amb un canvi d'allò que s'ha anomenat «model Barcelona»: una ciutat espectacle, d'arquitectura icònica, pensada per al turista i el consumidor banal. Barcelona haurà de recuperar la identitat -la seva memòria incrustada en el paisatge-, reconstruir la convivència cívica a l'espai públic, augmentar el sentiment de pertinença dels ciutadans, cedir protagonisme a les iniciatives civils, assumir la seva capitalitat catalana. Només així podrà liderar Catalunya cap a la llibertat, cap a la construcció d'un Estat propi.



    Pròleg de Jordi Portabella.

    Finalista del Premi d'assaig Irla 2011.



    Patrícia Gabancho

    Nascuda a Buenos Aires el 1952, és periodista i escriptora. S’ha especialitzat en temes de cultura, història i urbanisme. Destaquem els llibres següents: Cultura rima amb confitura, El Besòs, el riu que mirava passar els trens, Despert entre adormits. Joan Maragall i la fi de segle a Barcelona, El preu de ser catalans, Crònica de la independència i A la intempèrie. Una memòria cruel de la Transició catalana (1976-1978). Col·labora en diversos mitjans de premsa, en tasques de difusió cultural i participa en les principals tertúlies dels mitjans audiovisuals catalans.

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.